Comunicat sobre el cessament de la regidora Maribel Lucas Moreno

posted in: Uncategorized | 0

En el darrer Ple, celebrat el 23 de setembre, l’alcalde va comunicar que havia cessat la regidora Maribel Lucas Moreno dels seus càrrecs de govern.

Aquesta decisió va estar precedida per un període de negociació durant el qual els mateixos companys li havien demanat la dimissió.

El motiu del desacord es va generar en el moment que el seu marit va prendre la decisió, errònia, de presentar-se a un concurs d’arquitecte tècnic quan Maribel Lucas era regidora de Recursos Humans. Aquesta situació, a priori no il·legal, entorpia la transparència i generava sospites en el procés de selecció.

La gestió que el Govern va fer d’aquest tema no va ser acceptat per la regidora, que va presentar pel seu compte recursos contra les decisions adoptades per l’alcaldessa i el Govern.

El grup municipal de CiU-ViA va valorar aquesta situació, va considerar que entorpia la capacitat de treball de la regidora i li va demanar la dimissió per diferents vies.

Setmanes després del relleu a l’alcaldia, Maribel Lucas va presentar la dimissió però al cap de pocs dies la va retirar. L’alcalde li va demanar formalment que dimitís i, vista la negativa, va cessar-la de tots els càrrecs.

Tal com hem vist en el Ple, ella ha decidit mantenir-se com a regidora no adscrita.

La Maribel amb aquesta decisió culmina un acte d’una deslleialtat profunda. Una decisió que ha pres pel seu compte evitant parlar amb els que hem estat durant 3 anys els seus companys.

En el Ple hem observat com, incomprensiblement optava per abstenir-se en propostes que ella mateixa, com a exregidora de Recursos Humans, havia presentat i signat. També hem vist que només intervenia en assumptes en els quals tenia una afectació personal com a conseqüència del procés de selecció de l’arquitecte tècnic, posant sobre la taula acusacions greus a diferents persones.

No sabem quines són les intencions de la Maribel. El que ha fet en aquestes darreres setmanes ens desorienta.

Volem,això sí, demanar-li que dimiteixi de la seva condició de regidora, que s’aparti d’un Ple que vol treballar pel municipi i els seus ciutadans. Li demanem que no faci servir el seu càrrec per fer forçar un tema personal ja que, per aquesta via, no aconseguirà res positiu, ni per a ella ni per a ningú.

Com a grup municipal assumim la problemàtica i continuarem treballant com fins ara pel bé del municipi. No ens esperàvem aquesta decisió tant fora de tota lògica per part de la Maribel. La lamentem profundament.

Grup Municipal CiU-ViA